Bmw i4: Ηλεκτρική με 530 ίππους και 600 χλμ. αυτονομία

Όπως το BMW Concept 4, το πρωτότυπο της αναμενόμενης νέας σειρά 4, το νέο Concept i4 είναι η πρώτη γεύση για το μοντέλο παραγωγής i4 που θα έρθει το 2021. Σκεφτείτε το ως ένα ηλεκτρικό 4 Series Gran Coupe, και ναι, θα έχει τη μεγάλη μάσκα, παρόλο που δεν υπάρχει κινητήρας εσωτερικής καύσης να χρειάζεται αέρα.

Αυτή η μάσκα όμως, δεν είναι απλά ένα διακοσμητικό κομμάτι ή ένα στοιχείο σύνδεσης με την κανονική σειρά 4. Δεδομένου ότι δεν υπάρχει λόγος τροφοδότησης αέρα, η BMW θα την χρησιμοποιήσει ως κάτι που ονομάζει “intelligence panel” και εκεί θα υπάρχουν διάφοροι αισθητήρες. Η BMW δεν εξηγεί συγκεκριμένα τι σημαίνει αυτό αλλά λέει ότι είναι κάτι που θα ενσωματώσει στο μοντέλο παραγωγής.

Ο συνολικός σχεδιασμός δείχνει ένα αμάξι που φαίνεται σχεδόν έτοιμο προς παραγωγή. Ομοίως, το εσωτερικό πιθανότατα δεν θα είναι τόσο ευάερο και μινιμαλιστικό όσο αυτό που βλέπουμε εδώ, αλλά ο οδηγοκεντρικός χαρακτήρας αποτελεί μέρος του σχεδίου της BMW για το i4. Το μεγάλο, ενιαίο και καμπυλωτό ψηφιακό πάνελ που φιλοξενεί τις ενδείξεις του πίνακα οργάνων και του συστήματος infotainmentγια είναι πιθανή προεπισκόπηση τόσο για το iNext όσο και για το i4.

Η BMW ενσωματώνει τρεις διαφορετικές λειτουργίες στην οθόνη της (που μας θυμίζει τις Curved τηλεοράσεις) με την ονομασία “Experience Modes”. Αν και μιλάμε για ένα concept αυτοκίνητο, η BMW λέει ότι αυτή είναι η προεπισκόπηση του λειτουργικού συστήματος επόμενης γενιάς (iDrive;) που θα χρησιμοποιήσει στα νέα της οχήματα από το 2021. Οι τρεις διαφορετικές λειτουργίες είναι οι “Core, Sport και Efficient”, και λειτουργούν σχεδόν όπως ακριβώς ακούγονται. H λειτουργία “Core” είναι μια τροποποιημένη έκδοση της τρέχουσας ρύθμισης της BMW, όπου οι χρήστες μπορούν να πλοηγηθούν στα διαγώνια widgets χρησιμοποιώντας κινήσεις για να έχουν εύκολη πρόσβαση και να τα τακτοποιήσουν όπως αυτοί επιθυμούν. Η λειτουργία “Sport”  φέρνει τα widgets πιο κοντά μεταξύ τους για μια εστιασμένη προβολή και τη δημιουργία χώρου για στοιχεία απόδοσης, όπως πχ. lap timer. Η λειτουργία “Efficient” αφορά στην επικοινωνία και στο πόσο καλά χρησιμοποιεί το αυτοκίνητο την διαθέσιμη ισχύ (απόδοση και αυτονομία).

Μιλώντας για απόδοση, το i4 εφοδιάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 530 ίππων. Με αυτή την ισχύ άμεσα διαθέσιμη μπορεί να επιταχύνει μέχρι τα 100 km/h σε μόλις 4,0 δευτερόλεπτα και να φτάνει την τελική ταχύτητα των 200 km/h.

Εξίσου εντυπωσιακή είναι και η αυτονομία, καθώς σύμφωνα με την BMW, τα 80 kWH των μπαταριών ιόντων λιθίου είναι ικανά να προσφέρουν στο i4 αυτονομία 600 χιλιομέτρων. Το βάρος των μπαταριών δεν ξεπερνά τα 550 κιλά, κάτι που αναδεικνύει την υψηλή ενεργειακή τους πυκνότητα και την πρόοδο που έχει επιτευχθεί από την BMW στην πέμπτη κατά σειρά γενιά του ηλεκτρικού συστήματος κίνησης eDrive.

Η BMW θα επενδύσει 200 εκατομμύρια ευρώ για την παραγωγή του i4, που θα ξεκινήσει μέσα στο 2021 στο εργοστάσιο της βαυαρικής φίρμας στο Μόναχο.

 

Τρύφωνας Αλεξόπουλος

Ο Τρύφωνας Αλεξόπουλος είναι δημοσιογράφος αυτοκινήτου, υπεύθυνος σύνταξης του ιστότοπου carguys.gr και συντάκτης στο περιοδικό "New Technology Online" και στην εφημερίδα "Ενέργεια και Οικονομία". Παράλληλα είναι o Road Test Editor στο κανάλι CarGuysGr (YouTube).