MINI Countryman: Νέο, μεγαλύτερο, με ήπια υβριδική τεχνολογία

Του Γιάννη Χαλκιαδάκη.

Η τρίτη γενιά, του νέου μεγαλύτερου και  πιο ώριμου, MINI Countryman, που  φέρνει νέο αέρα, νέες τεχνολογίες και πολύ εξηλεκτρισμό, είναι  πλέον διαθέσιμη στην ελληνική αγορά και παρουσιάστηκε στους δημοσιογράφους  του αυτοκινήτου.

Στην πρώτη μας επαφή στην Ελλάδα είχαμε όλοι την ευκαιρία να οδηγήσουμε το MINI Countryman C, τη βασική έκδοση του μοντέλου που θα προτιμήσουν οι περισσότεροι, με τις  πρώτες εντυπώσεις, να  είναι άκρως θετικές με το SUV να έχει ένα πιο αρχοντικό πάτημα και μία ανάρτηση που βρίσκει τη χρυσή τομή στο κράτημα και στην άνεση, ενώ έχουμε ένα πολύ καλό  συνδυασμός του τρικύλινδρου μηχανικού συνόλου  και του αυτόματου διπλόδισκου κιβωτίου.

Με ισχύ 125 kW/170 hp, το βασικό μοντέλο επιταχύνει από 0 στα 100 km/h σε 8,3 δευτερόλεπτα και φτάνει σε τελική ταχύτητα τα 212 km/h. Με ροπή 280 Nm και την αποδοτική τεχνολογία TwinPower Turbo, το όχημα διαθέτει την απαραίτητη ισχύ και απόκριση για την γνώριμη διασκεδαστική οδήγηση MINI.  Παράλληλα, η ενσωματωμένη ήπια υβριδική τεχνολογία χρησιμοποιείται για την ανάκτηση ενέργειας κατά την πέδηση ενισχύοντας τον κινητήρα εσωτερικής καύσης στις επιταχύνσεις με ηλεκτρική ισχύ 14 kW. Αυτό μειώνει την κατανάλωση και τις εκπομπές ρύπων του MINI Countryman C (συνδυασμένη κατανάλωση καυσίμου: 6,5 – 6,1 l/100 χλμ: 146 – 138 g/km σύμφωνα με το πρότυπο WLTP).

Εξωτερικά, το νέο MINI Countryman είναι 13 εκατοστά μακρύτερο και οκτώ εκατοστά ψηλότερο από τον προκάτοχό του, με τον  κατακόρυφο προσανατολισμό της σιλουέτας,  την καθαρή σχεδίαση των επιφανειών και τη νέα οκταγωνική μάσκα, να  συμβάλλουν στην ανώτερη εμφάνιση του μοντέλου, ενώ ο απέριττος σχεδιασμός του αμαξώματος με τα λεπτά περιγράμματα προσδίδει στο μοντέλο νότες κομψότητας.

Ταυτοχρόνως,  οι κοντοί πρόβολοι, ως σήμα κατατεθέν της μάρκας, υπογραμμίζουν την ευελιξία του οχήματος, καθώς οι χαρακτηριστικοί προβολείς LED και τα πίσω φώτα τονίζουν τη σχεδίαση του αμαξώματος με προαιρετικές νέες φωτεινές υπογραφές.

Βέβαια, η κομψή, λιτά σχεδιασμένη κολόνα C ενώνεται με την μεγαλύτερη οροφή του οχήματος και είναι βαμμένη στο ίδιο χρώμα, ενώ οι ράγες οροφής σε Piano Black ανήκουν πλέον στον βασικό εξοπλισμό και μεγιστοποιούν τις δυνατότητες μεταφοράς του crossover μοντέλου, για παράδειγμα, με μία σχάρα οροφής ή την μπαγκαζιέρα της MINI.

Μάλιστα, σε εκτός δρόμου διαδρομές, η απόσταση από το έδαφος των 202 mm και το δυναμικό πλαίσιο,  προσδίδουν  πρόσθετη ασφάλεια και άνεση, ενώ για το νέο MINI Countryman C διατίθενται ζάντες ελαφρού κράματος σε διάφορα σχέδια και διάμετρο από 17 έως 21 ίντσες.

Εσωτερικά, το ευρύχωρο σαλόνι  του νέου MINI Countryman, μπορεί να φιλοξενήσει έως και πέντε ενήλικες, ενώ με την πανοραμική γυάλινη οροφή δημιουργείται ένα πιο φωτεινό περιβάλλον με απρόσκοπτη ορατότητα προς όλες τις κατευθύνσεις. Επιπλέον, τα στάνταρ σπορ καθίσματα με μοτίβο πολύχρωμου υφάσματος στο cockpit παρέχουν περισσότερο χώρο στους επιβάτες χάρη στο επιπλέον πλάτος των τριών εκατοστών στην περιοχή των ώμων και των αγκώνων.

Όσον αφορά την  πλάτη των τριών πίσω καθισμάτων, αυτή  μπορεί να ρυθμιστεί σε έξι θέσεις με γωνία έως και 12° μοίρες, ενώ το πίσω κάθισμα, που μπορεί να μετακινηθεί κατά τον διαμήκη άξονα σε μια διαδρομή έως και 13 cm, δημιουργεί πρόσθετο χώρο για τα πόδια στο πίσω μέρος ή ακόμη περισσότερο χώρο φόρτωσης. Με την αναδίπλωση της πλάτης του πίσω καθίσματος (40:20:40), η χωρητικότητα του χώρου αποσκευών μπορεί να αυξηθεί από 450 λίτρα στα 1460 λίτρα. Αυτό σημαίνει ότι προσαρμόζεται εύκολα και ευέλικτα στις εκάστοτε ανάγκες.

Στο κέντρο του ταμπλό υπάρχει η αιωρούμενη στρογγυλή λεπτή οθόνη αφής OLED με διάμετρο 9,44 ιντσών (240 mm) η οποία αποτελεί ουσιαστικά και το κέντρο ελέγχου του αυτοκινήτου καθώς οι φυσικοί διακόπτες έχουν μειωθεί στο ελάχιστο, ενώ έχει αφαιρεθεί και ο πίνακας οργάνων τη λειτουργία του οποίου αντικαθιστά το Head Up Display.

Η χρήση της πλατφόρμας FAAR στην οποία έχουν βασιστεί και οι BMW X1 kai  X2   συνεπάγεται και το δανεισμό της τεχνολογίας που έχουμε δει στα δύο μοντέλα, ενώ χαρακτηριστικός είναι και  ο εφοδιασμός του Countryman με ένα ιδιαίτερα ευρύ χαρτοφυλάκιο συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού που προσφέρουν τη δυνατότητα αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 2 ή ακόμα και απομακρυσμένου ελέγχου του αυτοκινήτου στο παρκάρισμα μέσω κινητού.

Επίσης, άλλο ένα  στοιχείο που έρχεται ακολουθώντας  τη συγκεκριμένη πλατφόρμα,  είναι η διάθεση του Countryman σε συμβατικές αλλά και για πρώτη φορά σε αμιγώς ηλεκτρικές εκδόσεις, με έναν ή δύο ηλεκτροκινητήρες και απόδοση 204 και 313 ίππων αντίστοιχα.

Αναφορικά με τους  θερμικούς κινητήρες, οι οποίοι  διατηρούν τη δυναμική τους, θα προσφέρεται μια πετρελαιοκίνητη και τρεις βενζινοκίνητες επιλογές, καθώς  το δίλιτρο κινητήρα diesel σε συνδυασμό με ήπιο υβριδικό σύστημα 48V και συνολικά 163 ίππους που μεταδίδονται στους εμπρός τροχούς θα έχει το Countryman D. Η δε βενζινοκίνητη γκάμα ξεκινά από το εμπροστοκίνητο Countryman C με 3κύλινδρο 1.5 TwinPower Turbo και ήπιο υβριδικό σύστημα 48V συνολικής απόδοσης 170 ίππων.

Τέλος, έχουμε το ήπια υβριδικό δίλιτρο τετρακίνητο Countryman S ALL4 με 218 ίππους, ενώ στην κορυφή βρίσκουμε το σκληροπυρηνικό τετρακίνητο John Cooper Works ALL4. Η κορυφαία έκδοση φορά τον πλήρως ανανεωμένο 2.0 TwinPower Turbo με 300 ίππους και 400 Nm ροπής.

Οι τιμές του νέου MINI Countryman,  διαμορφώνονται αναλυτικά ως εξής:

MINI Countryman C 1.499 κ.εκ., 170 ίπποι: Από 34.500 ευρώ

MINI Countryman S ALL4 1.998 κυβικά, 218 ίπποι: Από 44.600 ευρώ

MINI Countryman J.C.Works ALL4 1.998 κυβικά, 300 ίπποι: Από 57.750 ευρώ

MINI Countryman D 1.995 κυβικά, 163 ίπποι: Από 39.900 ευρώ

MINI Countryman Ε 204 ίπποι: Από 43.950 ευρώ

MINI Countryman SΕ 313 ίπποι: Από 49.950 ευρώ