Οδήγηση με ανοιχτά παράθυρα στο αυτοκίνητο;
Εντύπωση προκάλεσε σχετική έρευνα για την οδήγηση με ανοιχτά παράθυρα στο αυτοκίνητο και αποκάλυψε πληροφορίες που δεν γνωρίζαμε.
Μεγάλη η έκπληξη από την έκθεση που δημοσιεύθηκε από το Κέντρο «Ερευνών Καθαρής Ατμόσφαιρας» του Πανεπιστημίου του Surrey στη Μεγάλη Βρετανία. Η έρευνα αυτή επικεντρώθηκε στη συγκέντρωση βλαβερών αιωρούμενων σωματιδίων (PM2.5) μέσα στο αυτοκίνητο κατά τη διάρκεια κίνησης σε ώρες αιχμής το πρωί και το απόγευμα, αλλά και σε μη ώρες αιχμής στη μέση της ημέρας.
Η μελέτη εξέτασε την ποσότητα αιωρούμενων σωματιδίων εντός του αυτοκινήτου κάτω από τρεις διαφορετικές συνθήκες:
• Με κλειστά παράθυρα και ενεργή την ανακύκλωση αέρα από τον κλιματισμό
• Με κλειστά παράθυρα και ενεργό τον εξαερισμό
• Με ανοιχτά παράθυρα
Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι η υψηλότερη συγκέντρωση βλαβερών σωματιδίων συμβαίνει όταν το αυτοκίνητο κινείται με τα παράθυρα ανοιχτά, με 80% περισσότερα σωματίδια PM2.5 να εισέρχονται στο εσωτερικό σε σύγκριση με την περίπτωση που τα παράθυρα είναι κλειστά.
Κατά τις ώρες λιγότερης κίνησης, η παρουσία βλαβερών σωματιδίων μειώνεται δραματικά όταν τα παράθυρα είναι ανοιχτά.
Συγκεκριμένα, σημειώθηκε μείωση κατά 91% συγκριτικά με τις ώρες αιχμής το πρωί και κατά 40% συγκριτικά με τις ώρες αιχμής το απόγευμα.
Ωστόσο, αξίζει να αναφέρουμε, ότι η οδήγηση με ανοιχτά παράθυρα, ειδικά στις εθνικές οδούς, μπορεί να επηρεάσει την κατανάλωση καυσίμου του οχήματος λόγω της αλλαγής στην αεροδυναμική του. Πολλά σύγχρονα αυτοκίνητα έχουν συστήματα προειδοποίησης που ενημερώνουν τον οδηγό να κλείσει τα παράθυρα για βέλτιστη κατανάλωση καυσίμων και μείωση των εκπομπών ρύπων.