Seat Leon Cupra 2019 από την Cargate Revo (ΒΙΝΤΕΟ)

To Seat Leon Cupra, είναι ένα αρκετά δυνατό hot-hatch ακόμα και στην εργοστασιακή του μορφή. Εφοδιάζεται με τον γνωστό 2λιτρο TSi κινητήρα του Group VW και αποδίδει 310 ίππους με 380 Nm ροπής. Αυτά είναι αρκετά για να κινήσουν την χειροκίνητη έκδοση του Leon στα 100 χλμ/ώρα από στάση και χωρίς Launch Control σε μόλις 5,8 δευτερόλεπτα με την τελική να αγγίζει τα 250.

Φανταστείτε λοιπόν τι γίνεται, με έναν επαναπρογραμματισμό του εγκεφάλου από την Revo

Σύμφωνα με την CARGATE Revo, “το πρόγραμμα Stage 1 είναι σχεδιασμένο για αυτοκίνητα τα οποία δεν διαθέτουν καμία μηχανική επέμβαση και προσφέρουν αυξημένη ιπποδύναμη και ροπή σε όλο το φάσμα λειτουργίας, με βελτιωμένα χαρακτηριστικά απόκρισης γκαζιού και κατανάλωσης καυσίμου. Το συγκεκριμένο λογισμικό λειτουργεί σε απόλυτη αρμονία με το αυτοκίνητο, μεγιστοποιώντας την παρεχόμενη απόδοση, λειτουργώντας όμως πάντα μέσα στις εργοστασιακές ανοχές και δικλείδες ασφαλείας του κινητήρα.”

Και τα πράγματα έχουν ακριβώς έτσι, το αυτοκίνητο πλέον αποδίδει 380 ίππους και 500 Nm ροπής, με την διαφορά να είναι αισθητή παντού. Αξίζει να σημειωθεί, ότι για να αποφευχθούν σπιναρίσματα αλλά και να προσφέρεται μια καλύτερη και πιο άνετη οδηγική εμπειρία ( το Cupra είναι προσθιοκίνητο και διαθέτει μπλοκέ διαφορικό ) , το πρόγραμμα δίνει μειωμένη πίεση στην πρώτη και δεύτερη σχέση του κιβωτίου, παραμένοντας όμως και έτσι πολύ πιο δυνατό από το εργοστασιακό.

Την πολύ μεγάλη διαφορά την βλέπεις είτε στην τρίτη σχέση που η ροπή είναι εξωπραγματική για τα δεδομένα του κινητήρα, είτε στην αλλαγή από δεύτερη σε τρίτη. Από ‘κει και πέρα το αυτοκίνητο έχει πολλή δύναμη!

Η τελική ταχύτητα μετά τον επαναπρογραμματισμό και την αφαίρεση του ηλεκτρονικού περιοριστή υπολογίζεται κοντά στα 290 χλμ/ώρα.

Αυτό που μας έκανε την πιο μεγάλη εντύπωση όμως είναι η κατανάλωση, που σε μια δοκιμή που διήρκεσε 60 χλμ. με χαλαρή οδήγηση στην πόλη στο normal, δυναμική οδήγηση σε βουνίσια διαδρομή στο cupra και τον γυρισμό στην “πηγμένη” εθνική, δεν ξεπέρασε τα 12,5 λίτρα/100 χλμ (μέση κατανάλωση).

Ακολουθεί το βίντεο του Τρύφωνα Αλεξόπουλου, που οδήγησε το Cupra και μας περιγράφει πως έχει μεταμορφωθεί μετά την βελτίωση 1ου σταδίου.