Tech Review: Hyundai i20N N Grin Control System

Σε ένα Hot Hatch είναι σημαντικό ο οδηγός να απολαμβάνει το αυτοκίνητο τόσο στην καθημερινότητα όσο και στην πίστα. Το i20n διαθέτει ένα σύστημα παραμετροποίησης που συνήθως συναντούμε σε σπορ μοντέλα μεγαλύτερης κατηγορίας και επιτρέπει πάρα πολλούς συνδυασμούς.

Δημιουργημένο όπως και ο “μεγάλος αδερφός” του στο Namyang της Κορέας και εξελιγμένο στο Nürburgring, “σπίτι” της αγωνιστικής ομάδας της Hyundai, το i20N καθιερώθηκε στην κατηγορία των μικρών Hot Hatch μέσα σε ένα χρόνο. Εκτός από τις εκρηκτικές επιδόσεις, το καλοστημένο πλαίσιο και την αγωνιστική του αίσθηση, κρύβει στο εσωτερικό του πολλές τεχνολογίες. Η πιο σημαντική από αυτές βρίσκεται στην οθόνη και επιτρέπει στον οδηγό να παραμετροποιήσει τα δεδομένα που καθορίζουν τη συμπεριφορά του στον δρόμο.

Η Hyundai το αποκαλεί “N Grin Control System” και για πρώτη φορά το συναντήσαμε στην πρώτη γενιά του i30N ενώ πλέον διατίθεται σε όλα τα μοντέλα της σπορ υπο-μπράντας. Δεν θα μπορούσε λοιπόν να μην αποτελεί μέρος της εμπειρίας που προσφέρει και το μικρότερο, i20N. Το σύστημα αυτό εφοδιάζεται ως στάνταρ και στις δύο εκδόσεις του, την απλή και την Performance, όμως στην δεύτερη έχει περισσότερες επιλογές διαμόρφωσης. Στην ουσία αυτές οι επιλογές καθορίζουν τα “Ν Custom” προγράμματα οδήγησης.

Τα διαμορφώσιμα αυτά προγράμματα οδήγησης μπορούν να οριστούν μέσα από το μενού της στάνταρ οθόνης αφής 8 ιντσών και να επιλεχθούν με ένα από τα δύο κουμπιά “N” στο τιμόνι. Ο ορισμός εξαρτάται καθαρά στις προτιμήσεις του εκάστοτε οδηγού αλλά η προεπιλογή είναι η εξής: το αριστερό κουμπί εναλλάσσει τα βασικά προγράμματα οδήγησης (Eco, Normal και Sport) και το δεξί κουμπί  τα προγράμματα “N Standard” και “N Custom 1”.

Τα “N Custom” περιέχουν από τρεις επιλογές για την ρύθμιση και την απόκριση του κινητήρα, την αίσθηση του τιμονιού, την παρεμβατικότητα του ESC, τη λειτουργία του REV Matching και τον ήχο της εξάτμισης. Υπάρχει φυσικά η δυνατότητα για οποιονδήποτε συνδυασμό των παραπάνω επιλογών. Επιπλέον αυτών των ρυθμίσεων, υπάρχει και μια καρτέλα για τις “Performance” επιλογές. Εκεί ο οδηγός μπορεί να ενεργοποιήσει το “Launch Control”και να ρυθμίσει τις στροφές που θα πραγματοποιηθεί αυτό, να ρυθμίσεις τις στροφές που θα ανάβουν τα “Shift Lights” για τις αλλαγές των σχέσεων και να ενεργοποιήσει το “N Road Sense”. Το τελευταίο αναγνωρίζει από τους αισθητήρες πότε ακολουθεί δρόμος με στροφές από τις ανάλογες ταμπέλες και προτρέπει στον οδηγό να επιλέξει το πρόγραμμα “N Standard”.

Στην προαιρετική οθόνη αφής 10,25 ιντσών, που “τρέχει” και το νεότερο λειτουργικό σύστημα, διαθέτει διαφορετικά και πιο μοντέρνα γραφικά (Widgets) για όλες αυτές τις λειτουργίες αλλά και περισσότερες πληροφορίες. Μερικές από αυτές είναι το χρονόμετρο για την πίστα, η ένδειξη των θερμοκρασιών του κινητήρα και του λαδιού, το G-Meter, η πίεση του Turbo και η ένδειξη της ροπής. Όλες αυτές οι πληροφορίες εμπεριέχονται όμως και στον επίσης στάνταρ ψηφιακό πίνακα οργάνων, οπότε υπάρχει πρόσβαση ακόμα και με την μικρότερη κεντρική οθόνη.

Τρύφωνας Αλεξόπουλος

Ο Τρύφωνας Αλεξόπουλος είναι δημοσιογράφος αυτοκινήτου, υπεύθυνος σύνταξης του ιστότοπου carguys.gr και συντάκτης στο περιοδικό "New Technology Online" και στην εφημερίδα "Ενέργεια και Οικονομία". Παράλληλα είναι o Road Test Editor στο κανάλι CarGuysGr (YouTube).