Τελικά οι οδηγοί φορτίζουν τα plug-in υβριδικά;

Τι γίνεται με τα plug in υβριδικά οχήματα; Τίθεται στ΄ αλήθεια θέμα και υπάρχει ανησυχία από τους κατασκευαστές; 

Ένα υβριδικό όχημα που φορτίζει ώστε να μετακινείται, είναι η τελευταία λέξη της τεχνολογίας σήμερα. Δε διαφέρει σε τίποτα όσον αφορά την κίνηση και το parking, παρά μόνο στο γεγονός ότι δεν είναι και τελείως ηλεκτρικό για να κυριαρχεί το σχετικό άγχος της αυτονομίας, που ακόμη αποτελεί ζήτημα για τους περισσότερους.

Η Lexus, θυγατρική της Toyota,  έκανε την καμπάνια ενημέρωσης της αγοράς για τα δικά της υβριδικά, τα self-charging, αυτά που φορτίζουν μόνα τους, χωρίς πρίζα και άλλαξε τα δεδομένα.

Εάν σκεφτούμε τι θα προτιμούσαμε περισσότερο, μια συσκευή που να φορτίζει μόνη της ή μια που θα χρειάζεται καλώδιο, ποια θα επιλέγαμε; Η απάντηση είναι απλή και την έχουμε όλοι στο νου μας.

Όσον αφορά, όμως, τα αυτοκίνητα η κατάσταση περιπλέκεται. Μερικά plug-in υβριδικά διαθέτουν μεγαλύτερες μπαταρίες που φορτίζουν (βασικά) από την πρίζα, και έτσι έχουν μεγαλύτερη ηλεκτρική αυτονομία. Κάνουν 50-60 χλμ. εντελώς ηλεκτρικά και στην καθημερινότητα δεν απαιτούν καθόλου βενζίνη.

Ωστόσο, τα plug-in υβριδικά, παρά τους χαμηλούς τους ρύπους, τη χαμηλή κατανάλωση και γενικά όλα τα θετικά τους ως «πράσινα» μοντέλα, φαίνεται πως θα είναι τα πρώτα που θα «κοπούν» και δε θα τα αποκαλούμε «πράσινα». Ο λόγος; Οι οδηγοί τους δεν τα φορτίζουν. Είτε λόγω άγνοιας, είτε λόγω αδιαφορίας.

Αντίθετα από τα αυτο-φορτιζόμενα υβριδικά που πάντα έχουν φορτισμένη μπαταρία και έτσι τη χρησιμοποιούν ώστε να πετυχαίνουν χαμηλές καταναλώσεις και ρύπους, τα περισσότερα plug-in οι οδηγοί τους δεν τα φορτίζουν σχεδόν ποτέ. Αυτό συμβαίνει είτε γιατί δεν έχουν την υποδομή, είτε γιατί δεν έχουν την ώρα, είτε γιατί δεν τους νοιάζει η κατανάλωση και προτιμούν να τα γεμίσουν με βενζίνη. Ειδικά η τελευταία συμπεριφορά αποτελεί πρόβλημα για την εταιρική αγορά.

Συνεπώς, παρά τις πωλήσεις «πράσινων» μοντέλων που έχουν έκπτωση στα τέλη και την εφορία, η ρύπανση παραμένει η ίδια. Άρα και οι κυβερνήσεις δίνουν τη δυνατότητα στους οδηγούς να κερδίζουν από τις απαλλαγές, αλλά τα αποκτημένα τους οχήματα κυκλοφορούν όπως τα συμβατικά.

Ποια είναι, λοιπόν, η λύση στο παραπάνω ζήτημα; Μήπως αυτά τα αυτοκίνητα δεν πρέπει να έχουν φοροαπαλλαγή και πρέπει να μετριούνται οι ρύποι χωρίς φορτισμένη μπαταρία; Υπάρχουν κι άλλες λύσεις;