Τα μυστικά της τετρακίνησης από την FCA (ΒΙΝΤΕΟ)

Το νέο επεισόδιο της σειράς FCA What’s Behind, μας μεταφέρει σε μερικές από τα πιο παομακρυσμένα σημεία του πλανήτη, όπου οι μηχανικοί του Ομίλου δοκιμάζουν και εξελίσσουν τα συστήματα 4×4. Η κίνηση και στους τέσσερις τροχούς αποτελεί μια σημαντική παράδοση για την FCA, η οποία σε διάφορες μορφές της εφαρμόζεται σε αρκετά μοντέλα των μαρκών του ομίλου.

Φυσικά η μάρκα πρωτοπόρος σε αυτό τον τομέα είναι η Jeep®. To πρώτο Jeep κατασκευάστηκε το 1941 και σχεδιάστηκε ώστε να μπορεί να κινείται σε κάθε έδαφος και για οποιαδήποτε αποστολή, δημιουργώντας τη θρυλική φράση “Go Anywhere, Do Anything”. Με την ονομασία Willys το συγκεκριμένο μοντέλο αποτέλεσε το πρώτο τετρακίνητο όχημα μαζικής παραγωγής στην ιστορία του αυτοκινήτου. Λίγα χρόνια αργότερα, το 1949, η Jeep δημιούργησε και το πρώτο SUV, το Willys Wagon. Στη συνέχεια τα SUV πήραν το δρόμο της πολυτέλειας, με το Wagoneer του 1963 να εφοδιάζεται με αυτόματο κιβώτιο και ανεξάρτητη εμπρός ανάρτηση.

Το πέμπτο επεισόδιο της ξεχωριστής σειράς, που δημιούργησε η Fiat Chrysler Automobiles για να αποκαλύψει τον μαγικό κόσμο πίσω από τη δημιουργία και εξέλιξη ενός νέου οχήματος, αποκαλύπτει τα μυστικά γύρω από την εξέλιξη και την τεχνολογία των συστημάτων τετρακίνησης που χρησιμοποιεί στα μοντέλα της. Μας μεταφέρει σε μακρινές περιοχές όπου τα αυτοκίνητα δοκιμάζονται σε διαφορετικές επιφάνειες και ακραίες καιρικές συνθήκες ώστε τα συστήματα τετρακίνησης να αντιμετωπίσουν τις πλέον απαιτητικές συνθήκες.

 

  • Στην περίπτωση της Jeep, η έκφραση “Go Anywhere, Do Anything”, περιγράφει απόλυτα την αποστολή που έχει να πετύχει το σύστημα τετρακίνησης.
  • Η Fiat έχει επίσης μακρά παράδοση στα συστήματα 4x4, με το Panda του 1983 να είναι το πρώτο τετρακίνητο αυτοκίνητο πόλης με εγκάρσια τοποθετημένο κινητήρα.
  • Από την πλευρά της η Alfa Romeo έχει μια διαφορετική προσέγγιση στο θέμα, με το αποκλειστικό σύστημα Q4 να προσφέρει την οδηγική απόλαυση ενός αυτοκινήτου με κίνηση στους πίσω τροχούς και παράλληλα την ασφάλεια ενός τετρακίνητου οχήματος.
  • Οι μάρκες της FCA εξελίσσουν και τα συστήματα τετρακίνησης του μέλλοντος, όπου στα plug-in υβριδικά μοντέλα, όπως τα Jeep Renegade και Compass, η ενσωμάτωση ενός ηλεκτροκινητήρα στον πίσω άξονα θα ανοίξει νέες δυνατότητες.   

ΠΗΓΗ: FCA

Τρύφωνας Αλεξόπουλος

Ο Τρύφωνας Αλεξόπουλος είναι δημοσιογράφος αυτοκινήτου, υπεύθυνος σύνταξης του ιστότοπου carguys.gr και συντάκτης στο περιοδικό "New Technology Online" και στην εφημερίδα "Ενέργεια και Οικονομία". Παράλληλα είναι o Road Test Editor στο κανάλι CarGuysGr (YouTube).

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.